Common Specialities
{{speciality.keyWord}}
Common Issues
{{issue.keyWord}}
Common Treatments
{{treatment.keyWord}}
Call Clinic
Book Appointment

Dr.Ashok Skin clinic

Dermatologist Clinic

No.5 AP Road,near shoole post office, Chennai Chennai
1 Doctor
Book Appointment
Call Clinic
Dr.Ashok Skin clinic Dermatologist Clinic No.5 AP Road,near shoole post office, Chennai Chennai
1 Doctor
Book Appointment
Call Clinic
Report Issue
Get Help
Services
Feed

About

Our mission is to blend state-of-the-art medical technology & research with a dedication to patient welfare & healing to provide you with the best possible health care....more
Our mission is to blend state-of-the-art medical technology & research with a dedication to patient welfare & healing to provide you with the best possible health care.
More about Dr.Ashok Skin clinic
Dr.Ashok Skin clinic is known for housing experienced Dermatologists. Dr. Ashok Kumar T, a well-reputed Dermatologist, practices in Chennai. Visit this medical health centre for Dermatologists recommended by 46 patients.

Timings

MON-SAT
11:00 AM - 01:00 PM

Location

No.5 AP Road,near shoole post office, Chennai
Chennai, Tamil Nadu
Click to view clinic direction
Get Directions

Doctor in Dr.Ashok Skin clinic

Available today
11:00 AM - 01:00 PM
View All
View All

Services

Get Cost Estimate
Get Cost Estimate
Get Cost Estimate
Get Cost Estimate
Get Cost Estimate
Get Cost Estimate
Get Cost Estimate
Get Cost Estimate
Get Cost Estimate
Get Cost Estimate
Get Cost Estimate
Get Cost Estimate
Get Cost Estimate
Get Cost Estimate
Get Cost Estimate
Get Cost Estimate
Get Cost Estimate
View All Services

Submit Feedback

Submit a review for Dr.Ashok Skin clinic

Your feedback matters!
Write a Review

Feed

Nothing posted by this doctor yet. Here are some posts by similar doctors.

चेहरे पर काले दाग उपाय - Chehare Par Kaale Daag Ke Upaay!

Bachelor of Ayurveda, Medicine and Surgery (BAMS)
Ayurveda, Lakhimpur Kheri
चेहरे पर काले दाग उपाय - Chehare Par Kaale Daag Ke Upaay!

कई कारणों से चेहरे पर कले दाग का निशान आ जाता है. इन निशानों को ख़त्म करने के लिए बहु सारे उपाय हैं. लोग इसे इसलिए ख़त्म करना चाहते हैं क्योंकि इससे चेहरे की खूबसूरती प्रभावित होती है. तो आइए इस लेख के माध्यम से हम चहरे के काले दाग खत्म करने के उपायों को जानें.

1. काला दाग का घरेलू नुस्खा है नींबू

नींबू को सबसे पहले कट करें और इसके जूस को एक कटोरे में डाल लें. नींबू के जूस में अब शहद को मिला लें और इस मिश्रण को अच्छे से चलाएं. अब इस मिश्रण को अपनी त्वचा के प्रभावित क्षेत्रों पर लगाएं. 15 मिनट तक इसे लगाकर रखें. इसके बाद अपनी त्वचा को गुनगुने पानी से धोएं. जब तक आप नतीजा न देख लें तब तक इसे पूरे दिन में दो बार ज़रूर लगाएं. नींबू का जूस एक प्राकृतिक ब्लीचिंग पदार्थ है साथ ही शहद भी त्वचा को नमी देता है. ये गुण काला दाग को कम करने में मदद करते हैं. नींबू विटामिन सी का स्त्रोत होता है और इसमें प्रभावित एंटीऑक्सीडेंट गुण भी होते हैं जो त्वचा को सूरज की किरणों से बचाते हैं.

2. मसूर दाल का फेस पैक

दाल को दूध में डालकर रातभर के लिए सोखने के लिए रख दें. सुबह में, दाल को मिक्स कर लें और फिर मिक्स करने के बाद अन्य बची सामग्रियों को मिला लें. पूरे मिश्रण को अच्छे से मिक्सर में मिक्स कर लें. अब इस पेस्ट को अपने प्रभावित क्षेत्रों पर लगाएं. 15 मिनट के लिए इसे ऐसे ही लगा हुआ छोड़ दें. फिर त्वचा को गुनगुने पानी से धो लें. इस पेस्ट को हफ्ते में दो बार ज़रूर लगाएं. मसूर दाल प्रोटीन से भरपूर होती हैं और मृत त्वचा का इलाज करने में ये बेहद फायदेमंद होती है. ये आपकी त्वचा को नमी के साथ साथ स्वस्थ भी रखती है और काला दाग को भी दूर करती है.

3. बादाम

रातभर के लिए बादाम को पानी में डालकर सोखने के लिए रख दें. फिर सुबह को बादाम को मिक्सर में मिक्स कर लें और एक मुलायम पेस्ट तैयार कर लें. आप थोड़ा दूध भी मिला सकते हैं अगर पेस्ट मुलायम नहीं हो रहा है तो. अब अन्य बची सामग्रीयों को बादाम के पेस्ट में मिला दें. पेस्ट को अच्छे से मिलाने के बाद इसे अपनी त्वचा के प्रभावित क्षेत्रों पर लगाएं. फिर इसे रातभर के लिए त्वचा पर ऐसे ही लगा हुआ छोड़ दें. सुबह में त्वचा को ठंडे पानी से धो लें. हर रात, सोने से पहले इसे दो हफ्ते तक अपनी त्वचा पर लगाएं. दो हफ्ते के बाद इलाज को थोड़ा कम कर दें. फिर इसे आप हफ्ते में दो बार लगा सकते हैं.

4. लाल प्याज का उपयोग

प्याज के सबसे पहले टुकड़े कर लें. अब टुकड़ों को हाथों में लें और फिर उसे प्रभावित क्षेत्रों पर लगाएं. दस मिनट तक इसे ऐसे ही लगा हुआ छोड़ दें और फिर अपनी त्वचा को गुनगुने पानी से धो लें. इसके आलावा आप प्याज को मिक्स करके निचोड़ लें और जूस को अपने प्रभावित क्षेत्रों पर लगाए. जब तक आपको नतीजा न दिख जाये तब तक पूरे दिन में दो बार इसे ज़रूर लगाएं. प्याज विटामिन सी का सबसे अच्छा स्त्रोत है. इसमें मौजूद एंटीऑक्सीडेंट के गुण काला दाग का इलाज करने में मदद करते हैं.

5. उपयोग करें आवश्यक तेलों का

जैतून का तेल, नारियल का तेल, अरंडी का तेल, नीम का तेल या जोजोबा तेल. इसके अलावा आप इन तेलों को एक साथ भी मिलाकर इस्तेमाल कर सकते हैं. सबसे पहले अपनी त्वचा को साफ़ कर लें और तौलिये से अच्छे से सूखा लें. अपनी पसंद के तेल से आप अपनी त्वचा पर मसाज करें. कुछ मिनट मसाज करने के बाद आधे घंटे तक इसे ऐसे ही लगा हुआ छोड़ दें. अब अपनी त्वचा को क्लीन्ज़र से धो लें. इन तेल का इस्तेमाल पूरे दिन में एक बार ज़रूर करें.

6. इलाज है एलो वेरा

एक कटोरे में शहद और एलो वेरा जेल को मिला लें. अब दस मिनट के लिए मिश्रण को ऐसे ही छोड़ दें. दस मिनट के बाद अपनी त्वचा पर मिश्रण को लगाएं. फिर इसे ऐसे ही 20 मिनट तक लगा हुआ छोड़ दें. अब अपनी त्वचा को गुनगुने पानी से साफ़ कर लें. काला दाग पर एलो वेरा का इस्तेमाल कब तक करें – दो हफ्ते के लिए इस मिश्रण को पूरे दिन में एक बार ज़रूर लगाएं. त्वचा के प्राकृतिक PH स्तर और तेल के स्तर को छेड़े बिना एलो वेरा को त्वचा को साफ़ करने के लिए जाना जाता है. ये काले धब्बों को दूर करता है साथ ही सूरज की किरणों से भी बचाता है.

7. उपयोग करें केला

सबसे पहले केले को मैश कर लें और तब तक करें जब तक इसकी गुठली बनना कम न हो जाएँ. फिर इसमें शहद और दूध मिलाएं. फिर सारी सामग्रियां मिलाने के बाद एक मुलायम पेस्ट तैयार कर लें. इस मिश्रण को प्रभावित क्षेत्रों पर लगाएं. अब इसे त्वचा पर आधे घंटे के लिए लगा हुआ छोड़ दें और फॉर अपनी त्वचा को गर्म पानी से साफ़ कर लें. हफ्ते में दो बार करें. आपको परिणाम तीन हफ़्तों में ही नज़र आने लगेगा. केला एक प्राकृतिक एक्सफोलिएटर की तरह काम करता है जो त्वचा को साफ करता है, जिसकी मदद से काला दाग का इलाज होता है. इसमें विटामिन k और पोटैशियम भी होता है जो त्वचा को नमी देता है साथ ही स्वस्थ भी रखता है.

8. अपनी त्वचा को सूरज से दूर रखें

सूरज आपकी काला दाग की समस्या को और भी खराब कर देता है और आपके मेलानोसाईट को और भी ज़्यादा बढ़ा देताहै. काला दाग बहुत ही आम समस्या है और इसे ठीक होने में थोड़ा समय लगता है. सनस्क्रीन मिनिमम SPF 30 काला दाग को हटाने के लिए खासतौर पर बताई जाती है. इसके अलावा त्वचा को सीधे तौर पर सूरज के सामने न आने दें और अपनी त्वचा को समय समय पर साफ़ करते रहें.
 

पिम्पल हटाने के उपाय - Pimples Removal Tips!

Bachelor of Ayurveda, Medicine and Surgery (BAMS)
Ayurveda, Lakhimpur Kheri
पिम्पल हटाने के उपाय  - Pimples Removal Tips!

चेहरे पर होने वाले अनावश्यक पिंपल्स से लगभग सभी लोग परेशान होते हैं. ये एक ऐसी समस्या है जो स्वतः उत्पन्न हो जाती है. हलांकी ये सबके चेहरे पर भिन्नता लिए हुए रहता है. कुछ लोगों को स्वाभाविक रूप से हो जाता है जबकि कई ऐसे भी लोग होते हैं जिनके चेहरे पर पिंपल्स होने का कारण है विभिन्न प्रकार के रासायनिक क्रीम. खैर कारण जो भी हो लेकिन ये परेशान तो सबको एक समान ही करते हैं. इनसे निपटने के लिए भी कई तरह के क्रीम और दवाइयाँ उपलब्ध हैं. लेकिन इन्हें प्र्ककृतिक उपायों से भी दूर किया जा सकता है. तो आइए इस लेख के माध्यम से हम आपको पिंपल दूर करने के कुछ घरेलू उपाय बता रहे हैं. ये नुस्खे पिंपल्स हटाने के लिए बेहद प्रभावी हैं.

पुदीना

पुदीना, घरेलू उपयोगों के लिए बहुत आसानी से उपलब्ध हो सकने वाला एक आयुर्वेदिक पौधा है. इसके लिए आपको पुदीने के पेस्ट का लेप एक माह तक अपने चेहरे पर करना होगा. इसके बाद आप देखेंगे कि पिंपल्स खत्म होने के साथ ही आपका चेहरा सुंदर हो जाएगा.

कपूर नारियल तेल

कपूर और नारियल का तेल मिलाकर चेहरे पर लगाना भी एक बेहद कारगर घरेलू उपाय है पिंपल्स दूर करने का. आप इसे मिलाकरके मुँहासे के निशान पर लगाने के लगभग 10 मिनट बाद इसे धो लें, यह कील मुहाँसों का बेहद कारगर इलाज है .

राई

पिंलस दूर करने के लिए आप तीन चम्मच राई को पानी में भिगो दें. फिर सुबह मेन इसे ठीक से पीस लें. ध्यान रहे कि इतना ही पानी डालें जिससे आसानी से पेस्ट बन जाए. फिर इसे चेहरे पर लगायें और 20 मिनट बाद धो लें इससे भी आपके कील मुंहासे मिट जायेंगे.

करेला

करेले का नाम सुनकर ही कई लोग मुंह बनाने लगते हैं. लेकिन आपको बता दें कि करेला पिंपल्स को दूर करने के लिए बेहद उपयोगी है. इसके लिए आप दो करेला को धो-काटकर इसे आधा गिलास पानी में उबालें. इसके बाद इस पानी को पीएं इससे लाभ होगा.

टमाटर

टमाटर भी पिंपल्स दूर करने का एक कारगर घरेलू उपाय है. आप अपने चेहरे के काले दागों को मिटाने के लिए टमाटर के रस में रुई भिगोकर दागों पर मलें. ऐसा करने से काले धब्बे साफ हो जाएंगे. आप चाहें तो रोजाना सुबह एक गिलास टमाटर के रस में नमक, जीरा, कालीमिर्च मिलाकर इसका जूस भी ले सकते हैं.

आलू

आलू का इस्तेमाल कील-मुंहासों को दूर करने के लिए भी किया जाता है. इसके लिए आपको आलू को उबालना होगा. इसके बाद आलू से छिलका उतारकर इस छिलके को चेहरे पर रगड़ें. ऐसा करने से भी मुहांसे ठीक हो जाएंगे.

जामुन

जामुन स्वाद मेन कैसाला लेकिन स्वादिष्ट फल है. आप इससे पिंपल्स दूर करना चाहते हैं तो आपको इसकी गुठली को पानी के साथ घिसकर मुंहासों पर लगाना होगा. नियमित रूप से ऐसा करने पर आपको निश्चित रूप से लाभ होगा.

जायफल

जायफल को घिसकर इसमें 10 पिसी काली मिर्च और थोड़े कच्चे दूध में मिलाकर इसका पेस्ट बनाएं. फिर इस पेस्ट को आप अपने चेहरे पर लगाएं फिर इसके दो घंटे बाद अपना चेहरा साफ पानी से ठीक से चेहरा धो लें. ऐसा करना पिंपल्स मेन लाभदायक साबित होता है.

नींबू

त्वचा पर जहां कभी चकते हो उन पर नींबू का टुकड़ा रगड़े. नींबू में फिटकरी भरकर रगड़े. इससे चकते हल्के पड़ जाएंगे और त्वचा में निखार आएगा. नींबू के छिलके गर्दन पर रगडऩे से गर्दन का कालापन दूर होता है.

संतरे के छिलके

संतरे के छिलकों को सुखाकर पीस लें. इसमें नारियल का तेल व थोड़ा सा गुलाब जल मिलाकर चेहरे पर लगाने से त्वचा कोमल बन जाती है. संतरे के छिलके व नींबू छिलके को बारीक पीसकर दूध में मिलाकर चेहरे पर लगाने से निखार आ जाता है.

मसूर की दाल और बरगद

मसूर की दाल और बरगद के पेड़ की नर्म पत्तियों के द्वारा भी आप कील-मुंहासों का उपचार कर सकते हैं. इसके लिए इसे पीसकर लेप करें अथवा दालचीनी पीसकर दूध की मलाई के साथ लगाने से लाभ होता है.

दही

मुंहसों को दूर करने के कारगर उपायों में दही का भी नाम आता है. इसके लिए आपको ज्यादा ताम-झाम भी नहीं करना है. बस आपको दही को उबटन की तरह इस्तेमाल करेना है और आपके पिंपल्स खत्म हो जाएंगे.

कच्चा दूध

नियमित रूप से सुबह में चेहरे की धुलाई करने से भी आपके चेहरे पर कोई भी दाग या कील मुहांसे नहीं रहते हैं. इसके साथ ही आपका चेहरा बिलकुल बे दाग और कांतिमय हो जायेगा, और आपको कोई भी क्रीम वगैरह लगाने की ज़रूरत नहीं पड़ेगी.
 

1 person found this helpful

How Hair In Ears Is A Sign Of Warning?

MD - Dermatology, MBBS
Dermatologist, Delhi
How Hair In Ears Is A Sign Of Warning?

We all would have noticed that with age, hair growth along the earlobe crease is not something abnormal. We all have seen people who develop these as a part of ageing. There was nothing unusual about it at all. However, what is unusual is that science has found a very interesting correlation between heart attacks and hair on the ears.

Yes, it does sound very unusual, but there have been studies conducted which say that hair growth on the ears could be one of the first warning signs of the onset of coronary artery disease.

What is coronary artery disease?

The heart is a pump that sends out and receives blood from the rest of the body through a channel of highly interconnected blood vessels. The ones which carry pure blood to the rest of the body are known as arteries and the ones which collect impure blood and bring it to the heart are known as veins. Due to changing food patterns and sedentary lifestyle, there is a lot more fat in the body, which also travels through the blood. Due to their heavier nature, they settle along the walls of the blood vessels, thereby narrowing the blood vessel thickness and reducing the blood flow to the various organs. This is the onset of coronary artery disease.

Early Indicators of coronary artery disease:

  • Hair loss (often premature, either in the temple region or the crown)
  • Fatty deposits on the eyelids
  • Earlobe crease i.e people with diagonal earlobes are more likely to develop heart disease
  • Hair in the ears

The last two are interrelated, as hair growth in the ears is more common in people with diagonal ear lobes.

The next correlation is between testosterone and hair growth in the ears.

People with more testosterone in their bodies are more likely to develop body hair, including in the ears. Scientifically, it has been established that people with greater amounts of testosterone are more likely to develop heart disease. Interestingly, the correlation is stronger in younger age groups.

Another interesting fact is that though coronary artery disease is linked to the presence of ear hair in both men and women. However, sudden cardiac death was more common in men than in women. Both these had hair growth, though.

There is another group which dismisses this theory saying that with age, both hair growth and coronary artery disease are likely to develop, and there is no significant correlation between the two. However, if taken as an early warning sign, ear hair growth can definitely guide in taking preventive measures, which can help control the problem in its early stage, which is definitely welcome to improve the overall quality of life!

6 people found this helpful

My dermatologist suggested me to use depiwhite cream for skin lightening, will my skin develops dependance?

MD, MBBS
Dermatologist, Chennai
My dermatologist suggested me to use depiwhite cream for skin lightening, will my skin develops dependance?
Safe Alternate cream available. Undergo glutathione therapy. Otherwise, few creams also available. Contact me by direct online consultation for treatment.
Submit FeedbackFeedback

She have hair loss in front head its so embarrassing what to do for hair regrowth.

MD, MBBS
Dermatologist, Chennai
She have hair loss in front head its so embarrassing what to do for hair regrowth.
You are suffering from hormonal changes causing Androgenetic alopecia causing hair fall. It's completely stoppable even regrowth of hair is possible with certain medications without any side effects. Treatment depends on the grade of hair loss. So, it's a must for diagnosing which grade, you are in for an effective treatment. Please send photos of your head, by direct online consultation for accurate diagnosis and proper treatment.
Submit FeedbackFeedback

Dear sir or mam I have a problem in my under arms its look like a redness and itching.

MD, MBBS
Dermatologist, Chennai
Dear sir or mam I have a problem in my under arms its look like a redness and itching.
Fungal infection or Ring worm. When occurs in groin, called as jock itch. Usually fungal infection is common in moist areas of body like skin folds. It's mostly circular or round in appearance. May be red or black in colour. Treatment depending on the type and severity. Avoid sharing clothes, towels and soap; sweating also increases it. As it has to be differentiated from eczema and infection, its a must to see and confirm the diagnosis for proper treatment. So, please send photos of the affected area by direct online consultation for accurate diagnosis and treatment.
Submit FeedbackFeedback

I am 19 year old male and I have open pores, acne and spot of the past pimples on my face. So please help me get rid of these.

MD, MBBS
Dermatologist, Chennai
I am 19 year old male and I have open pores, acne and spot of the past pimples on my face. So please help me get rid ...
Acne or pimples. Due to hormonal changes. Oily skin causes it. Common in adolescent age. May occur in adults also. Food like Oily foods, ice cream, chocolate and sweets increase it. Treatment depends on the grade of pimples or acne. So, please send photos by direct online consultation as it's a must to see which grade of pimples or acne for accurate diagnosis and treatment.
Submit FeedbackFeedback

Acne Marks - How To Manage Them?

MD - Dermatology, DVD, MBBS
Dermatologist, Rajkot
Acne Marks - How To Manage Them?

Are you tired of those acne and pimple marks which keep popping up on your face and do not let you boast of that flawless skin? Acne and acne marks are both very irritating as these hide the beauty of your skin. But there are many methods in which you can use to remove your acne and pimple marks without much ado. While many ointments and chemicals are available in the market, at times simple home remedies are also equally effective. Here are ten effective ways to remove your acne marks.

  1. Aloe Vera Gel: Fresh Aloe Vera gel helps the affected region to cool down and the marks to fade in no time. Apply aloe Vera gel every day and leave it overnight for best results. These are available in pharmacies and chemists but it is best to get fresh and organic ones to apply onto your skin.

  2. Baking Soda: Baking soda exfoliates and cleanses the skin. Apart from its various uses in cooking, baking soda also helps in removing scar marks naturally.

  3. Coconut Oil: Coconut oil can be applied directly in the affected region. It acts as a natural cleanser due to the various vitamins present in it. However, in case you find the oil too heavy for your skin, you can wash it away after keeping it for thirty minutes. Else, it can be worn as the skin absorbs it naturally.

  4. Cucumber: There is a reason cucumber is used in facials all over the world. Apart from hydrating the skin, it also makes sure that the vitamins are absorbed by the skin to keep it fresh, moist and healthy. You can cut cucumber chunks and leave them on the affected area for sometime and rinse your face with cold water.

  5. Honey: Honey might be a bit sticky on your skin but it gives best results when applied daily on the acne scars. However, you must use organic and fresh honey and not the processed one available in supermarkets.

  6. Lemon Juice: Lemon juice can be applied once or twice a day for as long it takes to heal the scar marks.

  7. Potato Juice: Potato juice is a natural healer. Cut a few chunks and press them against the infected area for thirty minutes everyday. You would be scarless in no time.

  8. Vitamin E Capsules: Vitamin E capsules can be punctured and the oil directly used against the acne scars.

  9. Sugar Mask: Sugar Mask can be made with the juice of organic sugar cane, lemon juice and olive oil. It can be applied regularly once a day.

  10. Rosehip Seed Oil: Rosehip Seed Oil is readily available in the market and helps to heal your skin fast.

Thus, these are ten quick remedies that would help you to get rid of those acne scars and produce flawless glowing skin.

10 people found this helpful

Hlo, I am 24 years old girl I have pimple scars on my face and pimple to. How I remove my scars because it is too dark on my face. Laster treatments are beneficial or injurious for skin? please give me right path.

Diploma In Gastroenterology, Diploma In Dermatology, BHMS
Homeopath, Hyderabad
Hlo, I am 24 years old girl I have pimple scars on my face and pimple to. How I remove my scars because it is too dar...
Some skin-friendly food choices include: yellow and orange fruits and vegetables such as carrots, apricots, and sweet potatoes. Spinach and other dark green and leafy vegetables. Tomatoes. Blueberries. Whole-wheat bread. Brown rice. Lemon juice Lemon juice is a citric acid and very rich in vitamin C. It exfoliates the skin, an important step in treating acne. All you need to do is squeeze in some lemon juice, apply it on the pimples and leave it overnight. Lemon juice can also be very drying. This is great for pimples, but can be hard on the skin. Mixing a dab of honey will help to balance the dryness. Papaya Papaya contains enzyme called as papain which is used to decrease the inflammation and it helps in controlling the pus formation in acne. Mash up the pulp of papaya well and then apply it on the affected area (or on your entire face), let it work its magic for 20- 30 minutes and then gently wash it off. Tea Tree Oil Due to its strong antibacterial properties, Tea tree oil is an effective remedy for pimples. Unlike the natural oil produced by your skin, it acts like a solvent and penetrates through the extra sebum, unblocks the pores and eliminates the dead cells. Remember to dilute the tea tree oil before you use it. You can mix in a ratio 1: 9 (oil to water). Wash your face with warm water and then use a cotton ball to apply the diluted mixture on the problem areas. Aloe Vera Gel Aloe vera gel has a pleasant soothing effect on the skin. In addition to its antibacterial properties, it also reduces redness and swelling. Aloe vera is a nice indoor plant, so you should consider growing it at home. But you can also buy the extracted gel in a drug store.
Submit FeedbackFeedback
View All Feed

Near By Clinics